Regulamin

§ 1 Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki oraz zasady działania Sklepu internetowego
www.memowykurier.pl, w tym m. in. informacje dot. praw Konsumenta. Za pośrednictwem Sklepu
Przedsiębiorca świadczy na rzecz Użytkowników, w tym Konsumentów, usługi drogą elektroniczną
umożliwiające zawieranie umów sprzedaży na odległość.
§ 2 Definicje
1. Przedsiębiorca – Kamil Makuch prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: Kamil Makuch MARKETING THING,
NIP: 8842807575, REGON: 389300835, ul. Sportowa 12/12, 58-130 Żarów.
2. Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą w ramach Sklepu
czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową
polegającej na zawarciu umowy sprzedaży.
3. Użytkownik – każdy podmiot dokonujący z Przedsiębiorcą w ramach Sklepu czynności prawnej
polegającej na zawarciu umowy sprzedaży.
4. Sklep – Sklep internetowy Memowy Kurier prowadzony i obsługiwany przez Przedsiębiorcę w
ramach internetowej platformy handlowej działającej w domenie: www.memowykurier.pl
umożliwiającej Użytkownikom zawieranie umów sprzedaży na odległość.
5. Towar – rzecz ruchoma oferowana przez Przedsiębiorcę za pośrednictwem Sklepu, mogącą być
przedmiotem umowy sprzedaży.
§ 3 Kontakt
1. Adres Przedsiębiorcy: ul. Sportowa 12/12 58-130 Żarów.
2. Adres poczty elektronicznej: sklep@memowykurier.pl
3. Numer telefonu: (+48) 534860306.
§ 4 Ceny
1. Informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty Przedsiębiorcy w
rozumieniu Kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert zawarcia umowy sprzedaży.
2. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
3. Na ostateczną cenę zamówienia składa się cena za Towar oraz koszt dostawy wskazany na stronie
internetowej Sklepu.

4. Wraz z momentem złożenia zamówienia z obowiązkiem zapłaty i zaakceptowania postanowień
niniejszego Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży między Przedsiębiorcą, a
Użytkownikiem.
4. Konsument jest obowiązany do dokonywania płatności za pośrednictwem rachunku płatniczego,
jeżeli jednorazowa wartość transakcji z Przedsiębiorcą, bez względu na liczbę wynikających z niej
płatności, przekracza 20.000,00 zł lub równowartość tej kwoty, przy czym transakcje w walutach
obcych przelicza się na złote według średniego kursu walut obcych ogłaszanego przez Narodowy
Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.
§ 5 Wykonanie umowy sprzedaży
1. Użytkownik powinien zapłacić Przedsiębiorcy za zakupiony Towar w terminie 7 dni.
2. Użytkownik może skorzystać m.in. z następujących form płatności:
     a) przelew bankowy,
     b) płatność przez Dotpay,
     c) płatność przez PayNow.

3. Towar zostanie wysłany przez Przedsiębiorcę w terminie wskazanym w opisie Towaru, nie
wcześniej aniżeli zostanie dokonana płatność na rzecz Przedsiębiorcy za zamówiony Towar, w sposób
wybrany przez Użytkownika podczas składania zamówienia. Koszty dostawy Towaru mogą różnić się
w zależności od wybranego sposobu dostawy spośród proponowanych przez Przedsiębiorcę w
Sklepie – wybór sposobu dostawy należy do Konsumenta.
4. Dostawa Towaru odbywa się do następujących krajów: Polska.
5. W wypadku niewywiązania się przez Użytkownika z płatności w terminie, o którym mowa w ust. 1,
Przedsiębiorca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży. Po bezskutecznym upływie terminu na
dokonanie płatności, Przedsiębiorąca prześle Użytkowniku oświadczenie o odstąpieniu od umowy na
podstawie art. 492 Kodeksu cywilnego.
6. Przedsiębiorca może anulować zamówienie złożone przez podmiot niebędący Konsumentem (tj.
odstąpić od umowy sprzedaży w rozumieniu art. 395 Kodeksu cywilnego) od momentu zawarcia
Umowy sprzedaży aż do upływu 14 dni od dnia dostawy Towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży w
tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny, w szczególności, gdy zamówienie wskazuje na
nabywanie Towaru w celu jego dalszej odsprzedaży. Odstąpienie nie rodzi po stronie podmiotu
niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Przedsiębiorcy.
§ 6 Prawo konsumenta odstąpienia od umowy
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, z
zastrzeżeniem ust. 8.

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której Przedsiębiorca wydaje Towar, będąc zobowiązany do
przeniesienia jego własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
a) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w
posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części,
b) polega na regularnym dostarczaniu Towaru przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie
pierwszego z Towarów;
2) dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy,  Konsument musi poinformować Przedsiębiorcę o
swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia korzystając z danych
Przedsiębiorcy podanych w § 3 niniejszego Regulaminu oraz wysłać nabyty w sklepie towar na; 
a) poniższy adres jeśli zwrot będzie dokonywany kurierem;
58-130 Żarów Polska
ul. Sportowa 12/12
b) lub na jeden z poniższych paczkomatów jeśli zwrot będzie dokonywany paczkomatem;
ZRO01N - ul. Armii Krajowej 33 58-130 Żarów
ZRO01M - ul. Mickiewicza 2A 58-130 Żarów
ZRO02A - ul. Bolesława Chrobrego 3 58-130 Żarów
ZRO03M - ul. Łokietka 17a 58-130 Żarów
W przypadku zwrotu towaru paczkomatem, prosimy o podanie adresu e-mail sklep@memowykurier.pl oraz numeru telefonu +48 534860306.
4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na stronie
Sklepu, jednak nie jest to obowiązkowe.
5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy wystarczy, aby Konsument wysłał informację
dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy.
6. Skutki odstąpienia od umowy:
a. w przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od
Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły
sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku
nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Konsumenta
o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy;
b. zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie
zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na
inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym
zwrotem;
c. Jeżeli Przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać
się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub
dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie
nastąpi wcześniej;
d. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej
przez Przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym

odstąpił od umowy, chyba że Przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem;
e. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru, chyba że Przedsiębiorca zgodził się je
ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów;
f. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Towaru.
7. W przypadku gdy ze względu na swój charakter Towary nie mogą zostać w zwykłym trybie
odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu Towaru, będzie się znajdować w opisie
Towaru w Sklepie.
8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
a. w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według
specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
b. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca
wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo
odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości.
§ 7 Reklamacja i gwarancja
1. Przedsiębiorca ponosi wobec Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową
sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że
termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych
lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. W przypadku braku zgodności Towaru z umową
sprzedaży, Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy rozdziału 5a ustawy z dnia 30
maja 2014 r. o prawach konsumenta.
2. Przedsiębiorca jest odpowiedzialny względem innego podmiotu niebędącego Konsumentem, jeżeli
Towar ma wadę (rękojmia). W takim przypadku, podmiot niebędący Konsumentem ma prawo do
reklamacji w oparciu o rękojmię uregulowaną przepisami księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z
dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podany w § 3 niniejszego
Regulaminu adres Przedsiębiorcy lub adres email Przedsiębiorcy.
4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia, dane podmiotu
składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z zaistniałą wadą – zgodnie z
przepisami rozdziału 5a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
5. Żądanie Konsumenta może obejmować żądanie wymiany Towaru na wolny od wad lub naprawy
Towaru.

6. Konsument może ponadto żądać:
a. obniżenia ceny,
b. odstąpienia od umowy
w sytuacji, gdy:
- Przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 2
Ustawy o prawach konsumenta;
- Przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d ust. 4-6 Ustawy o
prawach konsumenta;
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że Przedsiębiorca próbował doprowadzić
towar do zgodności z umową;
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie
od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d Ustawy o
prawach konsumenta;
- z oświadczenia Przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do
zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta
7. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3
Regulaminu.
8. Przedsiębiorca ma obowiązek ustosunkować się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w
terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za
uzasadnione.
9. Towary sprzedawane przez Przedsiębiorcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta
Towaru bądź dystrybutora. W wypadku Towarów objętych gwarancją informacja dotycząca istnienia i
treści gwarancji prezentowana jest na stronie internetowej Sklepu. Szczegółowe zasady gwarancji
wyznaczają bezpośrednio producenci Towaru lub dystrybutorzy, a tryb postępowania w ramach
gwarancji może różnić się od zapisów niniejszego Regulaminu.
§ 8 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
1. W razie wyczerpania procesu reklamacyjnego w ramach Sklepu i zapisów Regulaminu, Konsument
ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń., w tym m. in. Konsument ma możliwość:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu
sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
b) zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym
a Sprzedawcą,
c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

2. W razie zaistnienia sporu z Przedsiębiorcą, Konsument może również wykorzystać platformę ODR,
która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu
sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami i ma na celu dążenie do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dot. zobowiązań umownych wynikających m. in. z internetowych umów
sprzedaży.
§ 9 Dane osobowe
1. Użytkownik dokonując zakupów w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane, które są konieczne dla
zrealizowania zamówienia i będą w tym celu przetwarzane przez Przedsiębiorcę, a także również w
celach statystycznych dla wewnętrznych potrzeb Administratora.
2. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies na
stronie internetowej Sklepu znajdują się w Polityce Prywatności, która znajduję się na stronie: XXX.
§ 10 Postanowienia końcowe
1. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:  ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta oraz ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
2. Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy Regulamin dotyczy konkretnego zamówienia i
jest zawierana w celu realizacji jednorazowego zamówienia. Każde zamówienie wymaga osobnej
akceptacji Regulaminu.
3. Przedsiębiorca zastrzega sobie możliwość wprowadzania oraz odwoływania ofert, promocji oraz
akcji promocyjnych, a także zmiany cen produktów w Sklepie bez uszczerbku dla praw nabytych przez
Użytkowników, w tym w szczególności w zakresie warunków umów zawartych przed dokonaniem
zmiany.
4. Wszelkie umowy sprzedaży zawierane w ramach Sklepu są dobrowolne.
5. Do prawidłowego korzystania ze Sklepu wymagane jest łącze internetowe oraz system operacyjny
umożliwiający korzystanie z internetu i/lub przeglądarki internetowej.
6. Regulamin może zostać w każdej chwili zmieniony przez Przedsiębiorcę. Do zamówień
realizowanych bądź już zrealizowanych stosuje się Regulamin obowiązujący w dacie zawarcia umowy,
choćby następnie uległ on zmianie.
7. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 06.01.2024

Obsługa Klienta